Veelgestelde vragen

Wij begrijpen dat een verblijf best wat vragen kan oproepen. Wij hebben de meest gestelde vragen hieronder op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet bij; mail ons dan op [email protected].

Mijn reservering

Dat kan zeker. Onze tarieven zijn flexibel en met ons superflex tarief kan je altijd nog gratis annuleren. Op de dag van aankomst houden we de kamer tot 18 uur voor je vast. Om je boeking te garanderen vragen we je je creditcard gegevens via de online check-in door te geven. Enkel in geval van no-show kunnen wij de 100% annuleringskosten in rekening brengen. Alleen als je een non-refundable tarief hebt en dus al hebt betaald, is annuleren helaas niet mogelijk.Heb je een reservering gemaakt via een boekingskanaal (Expedia, Booking.com etc) dan moet je je wijziging of annulering altijd via hen regelen. Ook daar hanteren we flexibele voorwaarden, maar dat kan je altijd even bij het betreffende boekingskanaal checken.

Nee hoor, het flextarief hoeft niet van te voren betaald te worden. Het non refundable tarief, wat binnen enkele maanden weer beschikbaar komt, moet wel van te voren betaald worden.

Jazeker. In jouw bevestiging zit een link om online in te checken. Voel je vrij om deze al in te vullen, dat bespaart tijd bij de receptie, meer tijd voor fun dus! Maak je geen zorgen als je geen creditcard hebt of niet alles in wilt vullen, je kan op elk moment uit het proces stappen en wij hebben alle data al die je hebt ingevuld, dat gaat dus niet verloren. Wanneer de kinderen geen e-mailadres hebben is het uiteraard niet nodig hier gegevens in te vullen.

Ga naar hoteldekroonkaatsheuvel.nl en klik op direct reserveren. Relax, je zit nog nergens aan vast en kunt altijd nog terug. Selecteer dan je aankomst- en vertrekdatum, het aantal personen en dan zie je alle mogelijkheden in beide hotels. Je hebt dan altijd de meest actuele en best beschikbare prijs te pakken! Hier vind je ook direct onze arrangementen met bijvoorbeeld Efteling entree inclusief. 

Onze prijzen zijn gebaseerd op basis op vraag en aanbod. Hierdoor kunnen de prijzen van de kamers ieder moment wijzigen.

Gasten die jonger zijn dan 18 jaar mogen niet in het hotel overnachten zonder aanwezigheid van een persoon ouder dan 18 jaar. Deze persoon hoeft niet op dezelfde kamer te overnachten, maar wel aanwezig zijn in het hotel.

Beide hotels liggen op steenworp afstand van elkaar. De faciliteiten zoals de receptie, Living en FoodBar bevinden zich allemaal in het GuestHouse Hotel. Inchecken voor beide hotels doe je dus bij het GuestHouse Hotel. In Hotel de Kroon hebben we enkel hotelkamers, de gasten die verblijven in Hotel de Kroon mogen uiteraard gebruik maken van alle faciliteiten in het GuestHouse Hotel. In de regel is Hotel de Kroon meestal goedkoper dan het GuestHouse Hotel. In Hotel de Kroon hebben we 14 ‘nieuwere kamers’ onze Economy Room Deluxe, deze zijn vergelijkbaar met onze BunkHouse Room 4 kamers in het GuestHouse Hotel, maar dan mét eigen patio tuintje. De overige kamers zijn wat ouder, maar ook wat voordeliger, deze zijn gelegen op de eerste etage en enkel met een trap bereikbaar.

De Efteling

Jazeker! Het is maar 500 meter lopen naar de Efteling. Je kunt de auto gewoon gratis bij ons laten staan.Ik heb nog geen tickets? Kan ik die bij jullie kopen?Losse tickets mogen we niet verkopen, maar wel in onze arrangementen. Kijk opguesthousehotel.nl/efteling voor de mogelijkheden. Vergeet niet dat je zelf ook nog een bezoekdag dient te reserveren via efteling.com

Wij reserveren geen bezoekdagen bij de Efteling, dat kun je eenvoudig zelf doen via efteling.com. Zo blijf je zelf de baas over jouw gewenste dagindeling. Wanneer je twee dagen naar de Efteling gaat, dien je voor beide dagen een bezoek te reserveren. Voor de twee bezoekdagen heb je twee verschillende e-mailadressen nodig. Vergeet het niet want het is echt noodzakelijk dat je de bezoekdag hebt gereserveerd.

Die moet je nog even bij ons ophalen! Kom dan in de ochtend bij ons langs, parkeer je auto, haal de tickets bij de receptie, leg je koffers in onze bagageruimte en wandel relaxt naar de Efteling. De tickets liggen bij ons voor je klaar. Tot hoe laat is de Efteling open? Kijk op efteling.com voor de actuele openingstijden en de druktekalender.

Kinderen tussen de 0-3 jaar hebben geen tickets voor de Efteling nodig. Vanaf 3 jaar is een ticket voor de Beekse Bergen wel noodzakelijk. Geef in de notities aan dat er een kindje van 3 jaar meekomt en wij zorgen ervoor dat er een extra ticket klaar ligt. 

In- en uitcheck

Inchecken is mogelijk vanaf 16.00 uur. Echter, je mag in de ochtend al bij ons langskomen als je naar de Efteling gaat. Je mag je auto bij ons op de parkeerplaats (naast het hotel) laten staan en vanuit daar naar de Efteling wandelen. Het is maar 500 meter!

Inchecken is mogelijk vanaf 15.00 uur. Echter, je mag in de ochtend al bij ons langskomen als je naar de Efteling gaat. De kamer is dan nog niet gereed maar je mag de auto bij ons op de parkeerplaats (naast het hotel) laten staan en vanuit daar naar de Efteling wandelen. Het is maar 500 meter!

De uitchecktijd is 11.00 uur. Je kunt een snooze package bijboeken als je langer wilt uitslapen. De kosten bedragen € 17.50 per kamer en deze kan je via mail bijboeken.

De receptie is open tot 23.00 uur dus voor die tijd moet je binnen zijn. Als je de online incheck al doet voordat je komt, scheelt je dat wachttijd bij de receptie. En jouw credit card garandeert dan de kamer, die houden we dan vast ook na 18 uur. Ga je naar de Efteling en denk je laat terug te zijn, je bent altijd welkom om voor 15uur alvast de sleutel te komen ophalen.

Mijn kamer en de faciliteiten

Maar natuurlijk! We zijn een comfortabel hotel dus aan alles is gedacht! De bedden zijn opgedekt en de handdoeken liggen voor je klaar.

Ja hoor, die mag blijven staan en je kunt je bagage bij ons in de bagageruimte laten staan. Je loopt in een paar minuten naar de Efteling.

Jazeker, je kunt de auto gratis bij ons laten staan, op de grote parking naast het hotel.

Jazeker, op het parkeerterrein naast het hotel zijn een aantal laadpalen voor elektrische auto’s aanwezig. Het is niet mogelijk om hiervoor te reserveren.

Helaas zijn huisdieren, met uitzondering van hulphonden, niet toegestaan bij ons.

In de kamers van Hotel de Kroon is helaas geen koelkastje aanwezig. Moeten we iets koel voor je bewaren, vraag het dan gerust. 

Nee, dat hebben we helaas niet. Wel hebben we een koffiemachine in de Living van het GuestHouse Hotel waar je altijd even je beker koffie of thee kunt halen. Een dat mag in je pyjama hoor 😉

Wij beschikken niet over een zwembad maar wist je dat wij op slecht 10 min afstand liggen van het blauwe meer

In samenwerking met Adams Fietsverhuur verhuren wij via de receptie normale fietsen , E-Bikes en kinderfietsen.

Wij beschikken over een afgesloten fietsenstalling, meer informatie hierover is verkrijgbaar bij de receptie op de dag van aankomst.

Niets is erger dan een badhairday, dus op alle kamers is een föhn aanwezig! 

Zeker boek onze PartyPackage en wij zorgen ervoor dat de kamer leuk is aangekleed en dat er een kleine lekkernij op de kamer ligt! De kosten voor een PartyPackage bedragen €12.50

Zeker kunnen wij dit voor jullie regelen, neem hiervoor even contact op met de receptie en we bespreken graag de mogelijkheden met je.

Het is zeker mogelijk een babybedje te reserveren voor onze jongste gasten. De kosten voor een babybedje bedragen €9,- per nacht dit is inclusief een aankleedkussen en een luieremmer. Uiteraard is het ook toegestaan om jouw eigen babybedje mee te nemen.

Helaas beschikken de kamers in Hotel de Kroon niet over airconditioning.

Eten en drinken

Jazeker! In de reservering kun je kiezen om je ontbijt bij te boeken. Het ontbijt kost €16.50 per persoon per nacht. Kinderen tot 10 jaar krijgen een korting van €5.50 per persoon per nacht en kinderen onder de 4 jaar ontbijten gratis.

Ja, wij werken met ontbijtshifts dus reserveren is noodzakelijk. Je kunt dit online doen door de QR code op jouw kamer te scannen of de zuil te gebruiken in de Living. We assisteren je er graag bij. Let op; elke ontbijtshift heeft een begin én eindtijd, zodat iedereen van ons buffet kan genieten.

We hebben een ontbijtbuffet met vers afgebakken broodjes, croissants, scrambled eggs, spek,vleeswaren, kaas, cereals, fruit en natuurlijk vruchtensappen, yoghurt, melk en koffie en thee.

Ja, we hebben onze eigen Lunchbag. Voor €8,50 per persoon upgrade je het ontbijt met een lunchbag. Je mag dan je eigen lunchpakket vullen van ons ontbijtbuffet. Hoe makkelijk is dat? Bestel de lunchbag online via onze QR codes.

Jazeker, je bent meer dan welkom in onze FoodBar. We serveren geen uitgebreide diners maar voor een lekker hapje en eenvoudige maaltijd ben je aan het juiste adres. We hebben een kleine kaart, die via een QR code te scannen is met een aantal voorgerechten, pizza’s, een burger en wat andere kleine gerechten. Op zondag serveren we in de FoodBar enkel pizza’s. Natuurlijk hebben we ook aan onze kleinste avonturiers gedacht, voor hen hebben we een (aangepaste) kinderkaart.

Nee hoor, omdat we geen uitgebreide kaart hebben, kun je zo binnenlopen en online jouw self-order keuzes doorgeven. Hassle-free noemen we dat!

Voor groepen vanaf 8 personen raden we het wel aan om te reserveren, neem daarvoor contact met ons op!

Helaas is de FoodBar niet geopend voor lunch. Hotelgasten zijn van harte welkom voor een ontbijt of diner.

Je kunt zeker met kinderen bij ons eten. We hebben genoeg keuzes voor de kleintjes!

We hebben geen enorme keukenbrigade en een beperkte kaart maar onze medewerkers kunnen je vast helpen. Wij houden graag rekening met allergenen, onder al onze gerechten worden verschillende allergenen weergegeven. Gluten vrij? Wist je dat wij speciale glutenvrije pizzabodems hebben en ook voor het ontbijt kunnen wij glutenvrijbrood aanbieden mits de allergenen van te voren bij ons bekend zijn.

Als we genoeg plekjes vrij hebben, ben je van harte welkom om bij ons te komen eten. Schuif gezellig aan en eet een hapje mee!

Het is zeker mogelijk om een hapje te eten in onze FoodBar. Reserveren is mogelijk vanaf 8 personen. Voor de mogelijkheden met een grote groep kun je het beste even contact met ons opnemen.